Voorraad Actiedagen: ontvang tot wel 75% voordeel! Actiedagen: ontvang tot wel 75% voordeel!
  1. Home
  2. FAQ
Download brochure

Klantenservice

Waarmee kunnen we u helpen?

Bestellen en betalen

Wat leuk dat u geïnteresseerd bent in een zetel of een bank van Meubelzorg. U heeft twee mogelijkheden:

  1. U komt gezellig langs in een van onze winkels waar een adviseur u alles kan vertellen over de modellen, stoffen, functionaliteiten
  2. Wij komen bij u langs en nemen verschillende zetels/banken voor u mee. Ook neemt de adviseur stoffen en kleuren voor u mee, zodat u thuis op uw gemak een keuze kunt maken

Uiteraard meten we uw maten, zodat de zetel/bank perfect kan worden afgestemd op uw situatie. Zo zit u binnenkort comfortabel op uw nieuwe Meubelzorg stoel!

Zeker! De perfecte afmetingen van uw nieuwe stoel zijn afhankelijk van uw maten. Daarom vinden wij het belangrijk om persoonlijk in te meten. Zo kijken we onder andere naar zithoogte, zitbreedte, zitdiepte, rughoogte en eventueel uw gewicht. Aan de hand van een zitanalyse brengen we samen in kaart welk formaat stoel het beste bij jou past. Zo ervaart u altijd een optimaal zitcomfort en de juiste ondersteuning. Komt u binnenkort langs voor een gratis zitanalyse?

Dat kan! Wij geven tot wel €1.000,- inruilkorting op uw oude stoel. Meer weten? Vul uw taxatie aanvraag in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Absoluut, u kunt een brochure bestellen om al onze modellen nog eens rustig te bekijken. De brochure komt zo snel mogelijk naar u toe en bevat bovendien persoonlijke kortingsvouchers.

Meubelzorg heeft op dit moment verschillende acties lopen. Onze actievoorwaarden kunt u hier nog eens nalezen

Op onze website vindt u een overzicht van al onze relax-, sta-op en massagezetels en onze collectie banken

Mocht u ons aanbod op uw gemak willen bekijken, dan sturen wij u onze brochure graag per post toe. Ja, ik wil graag de gratis brochure aanvragen!

Voor al onze stoelen en banken hebben we eindeloze mogelijkheden. We hebben meer dan 1.000 mogelijke kleuren en alle stoelen zijn verkrijgbaar in leer of stof. Benieuwd naar de mogelijkheden? Kom langs in een van onze winkels of plan een demonstratie aan huis!

Levering

Zodra de zetel/bank bij ons binnenkomt, nemen we contact met u op om een leverafspraak te maken. Zodra we bij u aankomen, tillen we de zetel/bank naar binnen en wordt deze op de juiste plek gezet. Een uitleg van de werking van de zetel/bank volgt uiteraard. Daarna kunt u zorgeloos genieten van uw nieuwe zetel/bank!

Soms kan het voorkomen dat u om watvoor reden dan ook niet tevreden bent. Dit proberen wij natuurlijk zoveel mogelijk te voorkomen. Mocht het toch zo zijn dat u niet tevreden bent, dan gaan we met u in gesprek om te bekijken wat de mogelijkheden zijn. De meeste zetels/banken worden op maat gemaakt, dus overleg hierin is altijd nodig om te bekijken wat we kunnen doen. Uiteraard vinden wij het belangrijk dat u tevreden bent, dus we gaan in dat geval graag met u in gesprek om te bekijken wat mogelijk is.

Indien een zetel of bank op voorraad is, dan kunnen we direct een leverafspraak met u inplannen. Maken wij de zetel of bank voor u op maat, dan kunt u het beste rekening houden met een levertijd van 8 tot 12 weken. De daadwerkelijke levertijd is uiteraard afhankelijk van de opties die u heeft gekozen.

Heeft u vragen over de status van uw bestelling? Neem dan graag contact met ons op via het volgende telefoonnummer: +32 288 23 475 of vul ons contactformulier in en we komen zo snel mogelijk bij u terug!

Zeker, zodra de zetel/bank bij ons in het magazijn aankomen, nemen we contact met u op om een afspraak te maken op een tijdstip dat voor u goed uitkomt.

Demonstratie aan huis

Dat kan zeker. Wij nemen deze graag mee en gaan met u in gesprek over uw wensen voor een nieuwe zetel of bank om u, naast de zetel of bank die u al gezien heeft, verschillende mogelijkheden te laten zien. Plan alvast uw afspraak voor een thuisdemonstratie in en u krijgt onze brochure alvast thuisgestuurd.

Uiteraard! Wij bieden de keuze om een privé afspraak in de winkel te maken of een afspraak te maken voor een thuisdemonstratie. Indien u kiest voor een thuisdemonstratie, dan komt een collega langs om de mogelijkheden met u te bespreken en te bekijken welke zetel of bank de best passende oplossing is voor uw wensen. U kunt direct een afspraak maken voor een thuisdemonstratie.

Absoluut, wij kunnen onze stoelen leveren in 1.000+ kleuren en verschillende materialen. Wij nemen dan ook een heleboel kleurstalen en stoffen mee om samen te bekijken wat u mooi vindt en wat goed in uw interieur past. We adviseren u graag over de mogelijkheden! Plan alvast uw afspraak voor een thuisdemonstratie in!

Winkelafspraak

Wij hebben verschillende locaties in België en Nederland. Kijk voor de dichtsbijzijnde winkel een op onze winkelpagina.

Nee hoor, u kunt zo binnenlopen bij ons. Uiteraard kunt u ervoor kiezen om een privé winkelafspraak te maken, zodat u zeker weet dat u op de gekozen tijd geholpen kan worden. Voor het maken van een afspraak kunt u ons winkelformulier invullen en een tijd kiezen die u het beste uitkomt. Graag tot ziens in een van onze winkels!

Productinformatie

Omdat elk persoon en elke behoefte anders is, vinden we het belangrijk dat u een zetel of bank aanschaft die hieraan voldoet. De perfecte afmetingen van uw nieuwe zetel zijn afhankelijk van uw maten. Door te kijken naar zithoogte, zitbreedte, zitdiepte, rughoogte en eventueel uw gewicht, kunnen we samen in kaart brengen welkformaat stoel het beste bij u past. Zo ervaart u altijd een optimaal zitcomfort en de juiste ondersteuning. Komt u binnenkort langs voor een gratis zitanalyse?

Wij kunnen onze stoelen leveren in 1.000+ kleuren en verschillende materialen. Wij nemen dan ook een heleboel kleurstalen en stoffen mee om samen te bekijken wat u mooi vindt en wat goed in uw interieur past. We adviseren u graag over de mogelijkheden! Voor de inspiratie kunt u op onze website verschillende kleuren zien, uiteraard kunt u ook onze brochure aanvragen om een beeld te krijgen van de mogelijkheden

Onze stoelen worden in Duitsland ontwikkeld en geproduceerd. Aan elke fauteuil besteden wij veel aandacht. Vanaf ontwerp tot levering.

Die hebben we zeker, op dit moment hebben we een aantal modellen die zowel los als als set verkrijgbaar zijn.

Onze zetels en banken kunnen uitgerust worden met verschillende functionaliteiten. De mogelijkheden zijn afhankelijk van het type zetel of bank. De volgende functionaliteiten zijn eventueel mogelijk:

  • Sta-op
  • Relax
  • Massage
  • Heart balance
  • Verwarming

Bij al onze zetels en banken kunt u middels iconen zien welke functies mogelijk zijn. Wilt u meer informatie over de mogelijkheden? Dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer +32 288 23 475 of door ons contactformulier in te vullen

Service: onderhoud en reparatie

De plooivorming die zichtbaar is, is een normaal verschijnsel bij moderne gestoffeerde meubels. Dit ontstaat door de manier waarop meubels tegenwoordig worden gestoffeerd en door de veiligheidsmaatregelen die tijdens het productieproces worden genomen. Hierdoor is lichte plooivorming onvermijdelijk.

Plooivorming wordt pas als een probleem beschouwd als u het leer volledig kunt oppakken en dubbel kunt leggen, waarbij er 4 cm of meer ruimte in de dubbelgevouwen plooi zit. In dat geval wordt het als een klacht gezien.

Een zekere mate van ruimte in de stoffering is zelfs voordelig, omdat dit voorkomt dat er te veel spanning op de stiknaden komt, wat zou kunnen leiden tot scheuren.

Dit fenomeen wordt door deskundigen vaak aangeduid als zit- of drukplekken. Deze plekken zijn geen teken van een kwaliteitsgebrek. Afhankelijk van het gebruik kunnen dergelijke plekken na korte tijd ontstaan, vooral bij regelmatig gebruikte zitplaatsen.

U kunt dit deels verminderen door het zitvlak van leren meubels regelmatig met de hand glad te strijken.

Zit- of drukplekken zijn slechts optische veranderingen en hebben geen invloed op de functionele waarde, de levensduur of de duurzaamheid van de bekleding van uw meubel.

Hiervoor kunt u of direct met onze klantenservice afdeling schakelen door te telefoneren naar +32 288 23 475, of u kunt een contactaanvraag formulier hier invullen.

Uw accu dient voor het eerste gebruik minimaal 8 uur te worden opgeladen. Daarnaast dient de accu iedere 3 maanden opgeladen te worden, ook al is de stoel niet in gebruik.
Wanneer de accu voor langere tijd niet wordt gebruikt, dan laadt hem eerst volledig op en voordat u hem weer gaat gebruiken dient u hem nogmaals volledig op te laden.
Om de maximale levensduur van de accu te garanderen, sluit de accu eerst aan op de stoel alvorens deze op de netvoeding aan te sluiten. Check of de accu juist is aangesloten:
Zowel de stekker van netvoeding als de stekker van de accu moeten volledig ingeplugd zijn
Als de accu goed is aangesloten ziet u een groen lampje branden.
Brandt het lampje oranje? Dan is de accu aan het laden
Branden de lampjes rood of klinkt er een pieptoon? Dan dient u de accu zo spoedig mogelijk op te laden!
Is de accu goed aangesloten en brandt er geen lampje, of heeft u een ander storing? Het beste kunt u dan telefonisch contact opnemen met de serviceafdeling. Wij kunnen de klacht nader beoordelen en indien nodig een afspraak met u maken om de accu door onze servicemonteur te laten controleren of vervangen.

2 jaar garantie op de gehele stoel, 5 jaar op het leder tenzij anders aangeven op de koopovereenkomst.

Afhankelijk van de duur en de intensiteit van het gebruik verandert ook de hardheid van de zitting. Dat is een normaal proces aangezien de vulling zich aanpast aan het lichaam. Om een gelijkmatige hardheid van de zitting te behouden, is actief zitten en regelmatig wisselen van houding een voordeel. Er kan golfvorming op de zitting ontstaan of de zitting kan doorzitten. Hoe groter het oppervlak van de afzonderlijke kussenelementen of de verdeling daarvan, hoe groter de neiging tot golfvorming/doorzitten. Deze golfvorming/doorzitten wordt nog versterkt doordat de bekleding door de lichaamswarmte resp. het lichaamsvocht en het gewicht van de gebruiker in verschillende mate uit kan zetten.

Een garantieregeling voor woon- en bruidsmodewinkels die aangesloten zijn bij INretail.
CBW-erkende winkels hanteren algemene voorwaarden die de consument extra goed beschermen.

Het beste kunt u telefonisch contact opnemen met de service afdeling. Wij kunnen de klacht dan nader beoordelen en indien nodig een afspraak met u maken om uw meubel door onze servicemonteur te laten herstellen.

Contact

Er zijn verschillende mogelijkheden om contact met ons op te nemen:

Per telefoon: +32 288 23 475

Stuur ons een e-mail: service@meubelzorg.be

Vul ons contactformulier in

Taal en land veranderen

WELKOM BIJ MEUBELZORG!

Wijzig hieronder het land om de juiste taal in te stellen.

Land
Nederland
België
Taal
Nederlands
Frans
Nederlands
Frans
Opslaan